2012. október 26., péntek

Mozgás otthon

Itt írtam régebben egy fogyással kapcsolatos bejegyzést, ha esetleg valakit érdekel és lemaradt róla. Most a kedvenc itthoni mozgásformáimról lesz szó leginkább:)

Szerencsére azóta nagyjából sikerül tartanom a súlyomat-mozgás kihagyások/hülye kajálásokkal-, max. 2-3 kg ingadozások estek meg. De azért sajnos a nyár eléggé elkapott, nem nagyon tornáztam és a mekizések/hajnali kajálások igencsak elszaporodtak. Szóval szeptemberben elhatároztam, hogy megint ráállok a mozgásra és a normálisabb étkezésre. (A másodikból egyelőre nem minden sikerült.)

Fontos, hogy mindenki találja meg a számára legjobb mozgásformát, ami az erőnlétének és a céljának is megfelel. Én pl. nem szeretnék szuper izmos vagy extra vékony testet, csak még pár kilót leadni, utána tartani és formásabb, feszesebb lenni.
Régebben próbálkoztam azzal, hogy eljártam mozogni, de nekem egyszerűen nem ment hosszabb távon, mindig volt valami kifogás, hideg van, esik az eső/hó, megjött, tanulnom kell, stb.
Rájöttem, hogy sokkal jobban megy, ha itthon csinálom. Nem vagyok időhöz kötve, nyomom amikor eszembe jut/ráérek és könnyebben is veszem rá magamat.
Letöltöttem Beszereztem többféle dvd-t, valamint mostanában rákattantam a youtube-os workout-okra is. (Otthonka blog hatására, köszi!)

Ha kíváncsi vagy mik a kedvenceim, katt:

Régebben nagyon sokat csináltam a Norbi Kickboxot. Szeretem nagyon, mert jól átmozgat, erősít és a karomra is jó. Van, hogy megunom, de aztán vissza szoktam térni hozzá.


Ízelítő:



Természetesen Rubint Réka sem maradhat el. Kikészít, de muszáj, mert hatásos. Általában az Add Önmagad dvd-t szoktam csinálni, régebben inkább az első húsz percet, ami lábra van, mostanában a popóra való húszat, ami elég kemény, de már egyre jobban bírom :D



Sajnos erről nem találtam videót, de itt van egy másik, amiben van hasonló:



Erre nem túl rég találtam rá és nagyon szeretem, bár azt hiszem sok köze nincs a hastánchoz:D Élvezetesebb mozgásforma, mégis jól megmozgat.


Ízelítő:



A másik ami egy vidám, élvezetes mozgás és a nőiességet is "fejleszti", az a Carmen Electra sztriptíz aerobicja. Három része van a sorozatnak, nekem az első, alapgyakorlatos rész a kedvencem. (kiemelném, hogy amire mondja, hogy popóra nagyon jó, azt külön is szoktam csinálni más edzések után, mert tényleg az!)


Ízelítő:



És akkor amikre mostanában kattantam rá, ezeknek a nagy része 10 perces, szóval kombinálni szoktam őket. Vagy négyfélét egymás után, vagy 20 perc Réka/hastánc és utána 1-2 ilyen.












Hirtelen most ezek jutottak eszembe, de amúgy azt szoktam, hogy nézem, hogy oldalt miket ad ki a youtube, meg rámegyek a feltöltőre és akkor válogatok :)

Tavaly még a zumbával próbálkoztam, plusz Béres Alexandra dvdm is van, de azok valahogy elfelejtődtek. Meg természetesen a futás is többször napirenden volt, de sajna rosszak a térdeim (régen többek között atlétikáztam meg kosaraztam és eléggé kikezdték). Meg amúgy ugye ahhoz is el kell járni:D

És a végére pár apró tanács:

- Ne vigyétek túlzásba a mozgást, szükség van pihenőnapokra is!
- Legyetek türelmesek! (nehéz, nehéz...) Idő kell a változáshoz.
- Próbáljátok élvezettel csinálni, ne úgy gondoljatok az edzésre, mint egy "szükséges rossz"-ra!

+ VÍZ VÍZ VÍZ! Figyeljetek oda a napi folyadékbevitelre is, minimum 2 litert kéne inni. Régebben nem nagyon ment ez nekem, de hozzá lehet szokni. A reggelt 3-5 dl zöld teával szoktam általában kezdeni, napközben pedig mentes ásványvizet/tisztított vizet iszom. Van, hogy este is valamilyen tea, néha meg gyümölcslé, de abból a frissen facsart a legjobb.
(a bulizós estéket most hagyjuk:P)

Ti milyen mozgásformát részesítetek előnyben? Otthon vagy eljártok? 
Van kedvenc dvdtek/videótok?:)

13 megjegyzés:

  1. Hú köszi a videókat, ki fogom próbálni őket! :) Én régebben elmentem otthonról és úgy is gondolom, hogy nekem az jobb, de pénzhiány miatt elkezdtem otthon tornázni...Emellett táncra járok heti kétszer, úgyhogy szerintem ez így pont jó. :)

    VálaszTörlés
  2. Tetszett ez a bejegyzés, köszi, most már úgyis ideje lenne visszatérnem a mozgáshoz.
    Nem lenne pénzem most konditeremre, úgyhogy nekem is jobbak ezek az itthoni mozgásformák, bár én elsősorban szobabiciklizni szoktam.
    Mostanában meg semmit... ez a szakdolgozat-leadás meg mindenféle teljesen kikészít és annyit stresszelek miatta, hogy az kész.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Úgy emlékszem szakdogánál én sem bírtam csinálni semmit, pedig elvileg jó stressz levezető a torna:D

      Törlés
  3. Ez jó kis bejegyzés lett, köszi az ötleteket :)

    VálaszTörlés
  4. Hasonló az ízlésünk, Carmen Electra, Norbi és RR detto :) és nekem is sokkal de sokkal jobban megy itthon, utáltam eljárni.:D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :) Megnyugodtam, hogy nem csak én nem bírok eljárni:D

      Törlés
  5. Én egy hónapja kezdtem el mozogni itthon, eljárni nem menne, futni nem tudok (mondom, nem tudok, olyanvagyok mint valami gyépés manó.. :D), ez viszont eddig bevált, hogy heti 3× magamtól nekiállok, általában nem időre csinálom, mert olyan komótosan nem megy, kb fél óra- háromnegyed óra alatt letudom, és általában ami éppen jön, guggolás, hasizom, karmunka, lábemelések, természetesen bemelegítés után. :]
    Én azt tudom mondani csak, hogy addig nyafizok, hogy ajj de nincs kedvem, míg át nem öltöztem, onnantól meg abbahagyni sem akarom néha. Ha másra nem, hát arra jó, hogy addig az ember kikapcsol, én általában nem tudok, de ez eléggé lefoglal, és még "dühöngésnek" is jó :P

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, velem is így van, hogy eléggé nehéz rávenni magamat, de utána...:)

      Törlés
  6. Miután Rubint Réka 20 perces blokkjaitól megvastagodott a combom 2 hónap alap, így abbahagytam :D Azóta szerencsére már alakul a combomXD vékonyodik:D Norbi kick box edzését csinálom, na' jó most nem:D mert a hátam miatt le vagyok rokkanva:D még egy hétig nem tornázhatok:D de aztán Norbizok tovább, tök jól átmozgat, sokkal hatásosabb nekem , mint R.R. :) ettől tényleg lehet fogyni, meg izmosodni is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jaj remélem nekem nem fog, mert a combomból szeretnék fogyni:D Kickboxot mostanában kicsit hanyagoltam, de vissza kéne térnem nekem is.

      Törlés